Przejdź do treści

Sylwester w Teatrze

O koncercie

31 GRUDNIA 2024, 19:00 | TEATR IM. A. MICKIEWICZA W CIESZYNIE

W tym roku, po raz drugi w historii Festiwalu „Viva il canto”, odbywa się on w zimowej odsłonie. Zapraszamy zatem najserdeczniej na Festiwalowy Koncert Sylwestrowy!

31 grudnia zapraszamy do Teatru im. A. Mickiewicza w Cieszynie, bo tam właśnie, w znakomitym w towarzystwie muzyki, wspaniałych artystów i Państwa – cudownej Publiczności, będziemy żegnać rok 2024. W tym roku koncert sylwestrowy będzie jednocześnie finałem 32. edycji Festiwalu Muzyki Wokalnej „Viva il canto”, a to gwarantuje wyjątkowy program i wyjątkowych wykonawców.

Urok operetki, blask musicalu, wdzięk tańca i czar przebojowych piosenek – to wszystko w programie: JAK BAL – TO BAL!

To będzie ogromna porcja muzycznego koktajlu i magiczna podróż do krainy, w której można spotkać wiele znanych postaci, pooddychać czarodziejskim powietrzem teatru i przypomnieć sobie (a może i zaśpiewać…) całe mnóstwo melodii do dziś niezapomnianych. Nie zabraknie ulubionych fragmentów ze znanych operetek, muzyki Jana Straussa i cudownych piosenek, które od lat nuci cały świat. Zapewniamy Państwu wyśmienite towarzystwo wspaniałych artystów, którzy wystąpią w tym specjalnym, sylwestrowym programie. Oto oni:

soliści baletu
Douglas De Oliveira Ferreira
Thais Henrique Rocha
Mitsuki Noda
Alberto Pecetto

Zespół Wokalny „Chapeau bas”
Kateryna Bakalchuk
Agnieszka Krusz
Aleksandra Poniszowska
Karolina Sambor-Kobiałka
Magdalena Szczypała
Marek Anton
Bogusław Kowalski
Remigiusz Nowak
Łukasz Smołka

Bożena Bujnicka | sopran

Ceniona za unikalną barwę głosu, zdolności aktorskie oraz szeroki repertuar – od baroku po muzykę współczesną. Z wyróżnieniem ukończyła studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim UMFC w Warszawie w klasie Izabeli Kłosińskiej oraz Guildhall School of Music and Drama w Londynie. Kształciła się również w Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, International Opera Studio przy słynnym Opernhaus Zürich oraz na kursach ENOA w La Monnaie i LOD w Belgii (śpiew i reżyseria). Jest także managerką kultury (ukończone podyplomowe PSM ART na wydziale zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego) oraz laureatką wielu konkursów wokalnych (nagrody w Polsce i za granicą). Debiutowała w czasie studiów rolą tytułową w Koronacji Poppei Monteverdiego. Od tamtej pory występuje m.in. jako: Eurydyka w Orfeuszu i Eurydyce Glucka, Donna Elvira w Don Giovannim, Hrabina w Weselu Figara Mozarta oraz Governess w Dokręcaniu śruby Brittena. Jej repertuar obejmuje również ważne partie na sopran liryczny, takie jak: Tatiana, Pamina, Mimì czy Liù. Za wyjątkową interpretację roli Iris w prapremierze współczesnej francuskiej opery Guru Petitgirarda uhonorowana została Nagrodą im. Jana Kiepury. Chętnie wykonuje również repertuar pieśniarski oraz muzykę oratoryjną. Wielokrotnie śpiewała prawykonania utworów. Artystka równocześnie rozwija także umiejętności reżyserskie. Jako reżyserska debiutowała w 2017 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej spektaklem O Królestwie Dnia i Nocy oraz zaczarowanych instrumentach (skrócona wersja Czarodziejskiego fletu Mozarta). Wyreżyserowała także spektakle: Małe Wesele Figara, Zosia Samosia, Złota Rybka, Aci, Polifemo e Galatea i in. Była asystentką reżyserów: Damiana Crudena i Adreasa Homokiego. Podczas pandemii była koordynatorką zespołu wideo w Narodowym Forum Muzyki, a jej produkcja dla NFM została wyróżniona przez Mezzo TV i transmitowana na cały świat. Łącząc doświadczenie wokalne i reżyserskie, stworzyła autorski performance wokalno-aktorsko-taneczny „Boshka”, którego program meandrując pomiędzy operą (Cilea), jazzem (Gershwin), polską ludowizną (Szymanowski) oraz „barokowym hip-hipem” (Rameau) umożliwia występy na różnorodnych festiwalach.

fot. Karpati&Zarewicz

Ewa Tracz | sopran

Absolwentka Accademia Teatro alla Scala w Mediolanie oraz studiów magisterskich i doktoranckich w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu solowego prof. Ewy Biegas. Uczestniczyła w Programie Kształcenia Młodych Talentów – „Akademia Operowa” przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Jest laureatką międzynarodowych konkursów wokalnych, m.in: I nagrody w kategorii głosów żeńskich w XV Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, II nagrody w 9. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im Klaudii Taev (Estonia), II nagrody w V Konkursie Wokalnym im .I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy, II nagrody w 9. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. St. Moniuszki, I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Na scenie mediolańskiej La Scali debiutowała partią Konstancji w operze Uprowadzenie z Seraju W.A. Mozarta, partią sopranową Wróżki w balecie Sen nocy letniej F. Mendelssohna, partią matki Gertrudy w operze Jaś i Małgosia E. Humperdincka oraz partią Anny w oprze Nabucco G. Verdiego. Na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie debiutowała partią Micaeli w operze Carmen oraz Ulany w operze Manru J.I. Paderewskiego. Stale współpracuje z polskimi i zagranicznymi teatrami muzycznymi, m.in. Teatrem Wielkim Operą Narodową, Polską Operą Królewską, Warszawską Operą Kameralną, Operą Bałtycką, Operą na Zamku w Szczecinie, Hyogo Performing Art w Kobe w Japonii. Dzięki współpracy z Warszawską Operą Kameralną podczas tournée w Japonii zaśpiewała po raz kolejny rolę Hrabiny w operze Wesele Figara w Bunka Kaikan w Tokio. Podczas koncertu inauguracyjnego otwarcia nowej siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach wykonała Tryptyk Śląski Witolda Lutosławskiego.

fot. Bartek Syta

Mateusz Zajdel | tenor

Jest absolwentem Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Swoje umiejętności regularnie doskonalił u pedagogów i śpiewaków, uczył się m.in. u Romana Węgrzyna, Kałudiego Kałudowa, Heleny Łazarskiej, Ryszarda Karczykowskiego i Jagny Sokorskiej. Był solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, obecnie związany jest z Polską Operą Królewską. Od wielu lat regularnie współpracuje z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, gdzie dotąd wziął udział w kilkudziesięciu produkcjach. Wystąpił w Jolancie P. Czajkowskiego podczas prestiżowego Festiwalu Maggio Musicale Fiorentino w Opera di Firenze. Śpiewał w produkcjach zagranicznych teatrów, m.in. Badisches Staatstheater Karlsruhe, Opera di Firenze,La Monnaie w Brukseli. Występuje w koncertach realizowanych w Polsce i za granicą, m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Państwowej Opery w Koszycach, Orkiestrą Filharmonii im. L. Janačka w Ostrawie.

Kamil Zdebel | baryton

Studia wokalne ukończył w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. J. Ballarina. Od roku 2012 jest solistą Opery Śląskiej w Bytomiu. Na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie debiutował w Carmen G. Bizeta. Na tej scenie zaśpiewał również Jontka w Halce Wileńskiej St. Moniuszki oraz Papagena w Czarodziejskim flecie Mozarta. Współpracując z Warszawską Operą Kameralną wziął udział w polskiej prapremierze opery barokowej Castor et Pollux J. P. Rameau. Na scenie Polskiej Opery Królewskiej zadebiutował rolą Jontka w Halce Wileńskiej St. Moniuszki. Od roku 2024 wykonuje partię barytonową w Carminie Burana C. Orffa w Teatrze Wielkim Operze Narodowej. Ma na swoim koncie prapremierowe wykonanie Requiem K. Herdzina pod batutą kompozytora, które zostało nagrane w Studio Koncertowym Polskiego Radia. Płyta wydana została przez CD Accord i ukazała się na rynku w 2024 roku.

Małgorzata Kaniowska | dyrygentka

Orkiestra „Camerata Impuls”

Charyzmatyczna dyrygentka, a także kompozytorka, teoretyk muzyki, animatorka kultury, doktor habilitowana sztuk muzycznych, profesor Uniwersytetu Śląskiego. Założycielka i dyrektorka artystyczna orkiestry „Camerata Impuls”, z którą zrealizowała szereg projektów koncertowych i fonograficznych w kraju i za granicą. Brała udział w wielu międzynarodowych i ogólnopolskich festiwalach, m.in. Laboratorium Muzyki Współczesnej (Warszawa), Festiwalu „Warszawska Jesień”, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej (Wrocław), Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej (Leżajsk). W latach 2007-2011 kierownik artystyczny cyklu koncertów jubileuszowych Wiesława Ochmana zainaugurowanych w Londynie. Płyta „Ryterband – The Journey”, w nagraniu której wzięła udział jako dyrygent, otrzymała w roku 2023 wyróżnienie Sélection ClicMag! francuskiego magazynu ClicMag oraz „Global Music Award” – „Gold Medal – Best of Show”. Pomysłodawczyni oraz współorganizatorka I International Scientific Conference „Biblical Motifs as Source of Inspiration for Artists of the Turn of the 21st Century” (2019). Uczestniczka szeregu krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych w akademiach muzycznych: w Łodzi, Wrocławiu, Krakowie oraz za granicą m.in. na Łotwie, Litwie, Ukrainie, Izraelu i Portugalii. Jej zainteresowania obejmują również twórcze interakcje dźwięku z obrazem. Autorka m.in dźwięku do cyklu animacji 3D autorstwa prof. Małgorzaty Łuszczak „Wiosna” i „Lato” z cyklu „Cztery Pory Życia” (prezentacja w trakcie 13th Asia Forum on Graphic Science /AFGS 2021/, organizowanego przez Politechnikę w Hong Kongu, Chiny).